Prodeje značky SEAT v září vzrostly o 37 %


9.10.2019

Celkové prodeje značky SEAT dosáhly nového milníku. Výrobce automobilů dodal od ledna do září 454 800 vozidel, což je o 9,4 % více než ve stejném období roku 2018 (415 600 vozů). Jedná se o nejlepší výsledek v historii společnosti SEAT, který významně překonává rekord z období od ledna do září 2018.



Prodeje značky SEAT v uplynulém měsíci razantně vzrostly, a to o 36,7 % na celkových 43 200 vozidel (2018: 31 600 vozů). Tento růst byl částečně způsoben zavedením metodiky WLTP v září 2018, které vedlo ke strmému nárůstu prodeje v červenci a srpnu loňského roku a následnému poklesu v září. Celkem 43 200 prodaných vozů představuje nejlepší září v historii společnosti SEAT, které výrazně převyšuje výsledek ze září 2017 (39 800 vozů).

Rychle roste také počet dodaných vozů značky CUPRA, za jejímž růstem stojí především model CUPRA Ateca. Nová značka prodala od ledna do září 18 700 vozů, což je o 75,1 % více než ve stejném období roku 2018.

Wayne Griffits, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA, zdůraznil, že „metodika WLTP významně ovlivnila zářijový růst. Pokračujeme ve zvyšování našeho tržního podílu a výsledky v dosavadním průběhu roku naznačují, že bychom mohli znovu dosáhnout dvouciferného růstu. Naším cílem je zachovat si v prostředí nejistoty toto příznivé tempo růstu i ve zbývající části roku a dosáhnout nového prodejního rekordu“.

SEAT vykázal od ledna do září historicky nejvyšší objem prodeje na čtyřech z devíti největších trhů. Žebříček vede Německo, které již v předposledním čtvrtletí překonalo hranici 100 000 prodaných vozů (104 100 vozů; +15,2 %). Velká Británie, jež je třetím největším trhem společnosti SEAT, vzrostla o 8,7 % na celkových 54 900 vozidel. Rakousko je na šestém místě se 17 000 dodanými vozidly (+6,2 %). Výčet završuje Švýcarsko s 9800 vozy (+16,5 %).

Španělsko je zemí s druhým nejvyšším počtem prodaných vozidel (86 600; +0,9 %). SEAT vede ve španělských statistikách registrací nových automobilů pořadí značek i modelů. Silný růst pokračuje také ve Francii (27 900 vozů; +19,1 %) a Itálii (20 400 vozů; +25,7 %). SEAT v těchto zemích dosáhl nejlepšího výsledku od roku 1996, resp. 1992.



Mezi země, v nichž SEAT dosahuje vynikajících výsledků, patří i Mexiko (18 300 vozů; +6,8 %), Nizozemí (9000 vozů; +32,3 %), Portugalsko (8700 vozů; +10 %), Švédsko (6800 vozů; +23,2 %), Dánsko (5800 vozů; +52,6 %) a Irsko (4000 vozů; +10,4 %). SEAT zaznamenal své historicky nejlepší prodejní výsledky v období od ledna do září také ve Švédsku a Dánsku.

Značkám SEAT a CUPRA se daří rovněž v České republice. „O vynikajících výsledcích vypovídají prodeje za období od ledna do září, v němž se nám podařilo meziročně zvýšit počet vozidel předaných českým zákazníkům o 5,1 procenta, což je na klesajícím trhu velmi pozitivní výsledek. K němu přispívá i značka CUPRA, která roste nejen počtem prodaných vozů, ale také počtem prodejců, který se zanedlouho zvýší na pět,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

Fotografie:


Prodeje značky SEAT v září vzrostly o 37 % - fotografie