Financial Times ocenily SEAT jako evropského lídra digitální transformace


23.11.2018

SEAT byl zařazen mezi lídry digitální transformace v rámci studie, kterou uskutečnil prestižní britský deník Financial Times. Tento list, ve spolupráci se společnostmi Google, Nesta a The Innovation Foundation, vybral ze 4000 nominací 100 organizací, osobností a společností, které razí cestu digitální transformaci v Evropě, a podporují tak klíčový faktor ekonomického růstu, vytváření nových pracovních míst a vstupu na nové trhy. Financial Times ocenily společnost SEAT mimo jiné za program otevřených inovací v jejím hlavním výrobním závodě v Martorellu, který pomáhá zavádět digitalizaci do výroby.




Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, uvedl, že „digitalizace je strategickou prioritou. SEAT je jednou ze společností, které nejvíce investují do výzkumu a vývoje ve Španělsku, a své úsilí soustředí na vývoj nových technologií pro zvyšování produktivity a diverzifikaci svého podnikání. Pracujeme na tom, abychom se stali měřítkem v oblasti budoucí mobility. Zařazení naší společnosti deníkem Financial Times mezi 100 předních evropských společnosti v oblasti digitální transformace je významným oceněním úsilí, které vynakládá naše společnost a celý náš tým.“

Průmysl 4.0, klíč k digitalizaci společnosti SEAT

SEAT prosazuje ambiciózní proces transformace, v němž jsou všechny jeho výrobní aktivity přizpůsobovány digitálnímu prostředí s nejrevolučnějšími technologiemi na trhu. Španělský výrobce automobilů vyvíjí a používá digitální nástroje a řešení ke zvyšování efektivity, flexibility a rychlosti výroby. Příkladem je využívání umělé inteligence, spolupracujících robotů, virtuální reality a velkých dat ve výrobním závodě Martorell. Tyto kroky postupně vedou k revolučním změnám v konstrukci automobilů i jejich výrobě.

SEAT navíc disponuje biomechanickou laboratoří pro vývoj ergonomičtějších pracovišť. Ve Španělsku jedinečné zařízení zaznamenává pomocí více než 20 kamer muskoloskeletální charakteristiky pracovníků ve 3D s cílem eliminovat negativní vlivy výrobních procesů na zdraví pracovníků a usnadnit proces rehabilitace v případě zranění. SEAT navíc zavedl programy školení s inovativní metodou, která snadno srozumitelným, interaktivním a digitálním způsobem vysvětluje průmyslovou transformaci. Od spuštění programu se kurzů zúčastnilo již více než 2500 zaměstnanců.

Vývoj budoucí mobility

Cílem značky SEAT v rámci strategie „Easy Mobility“ (Snadná mobilita) je rozšiřovat portfolio produktů a služeb a jejich prostřednictvím nabízet zákazníkům nová řešení pro městskou mobilitu. SEAT proto v roce 2017 založil laboratoř Metropolis: Lab Barcelona, která se specializuje na výzkum a vývoj nových řešení pro městskou mobilitu a je nedílnou součástí sítě laboratoří IT koncernu Volkswagen. Společnost SEAT letos založila dceřinou firmu XMOBA, jejímž úkolem je testovat služby pro mobilitu a uvádět je na trh. SEAT navíc převzal Respiro, průkopnickou službu hodinových pronájmů automobilů ve Španělsku.

Minulý týden SEAT představil na světovém kongresu Smart City Expo nejnovější plody svého vývoje, které podpoří globální přechod k chytřejší, trvale udržitelnější mobilitě. Mezi iniciativy, vyvíjené laboratoří SEAT Metropolis: Lab, patří sdílení jízd a služba „Bus on Demand“. XMOBA hodlá spustit zkušební provoz obou služeb v roce 2019. Z dalších novinek je nutno zmínit také evoluční verzi koncepčního vozu SEAT Cristobal, který je nyní vybaven technologií 5G; nový, společensky odpovědný projekt navigace ve spolupráci se společností Waze a zastupitelstvem města Barcelony; a SEAT eXS powered by Segway, první vozidlo značky v její strategii městské mikromobility.



Fotografie:


Financial Times ocenily SEAT jako evropského lídra digitální transformace - fotografie Financial Times ocenily SEAT jako evropského lídra digitální transformace - fotografie