SEAT má za sebou rekordní první pololetí


10.7.2018

SEAT uzavřel první polovinu letošního roku s historicky nejlepšími prodejními výsledky. Během prvních šesti měsíců roku 2018 se počet vozidel dodaných zákazníkům na celém světě meziročně zvýšil o 17,6 % na celkových 289 900 (2017: 246 500). V porovnání se stejným obdobím roku 2017 to znamená zvýšení prodeje o více než 43 000 vozů a překonání rekordu z roku 2000 (278 500).




V červnu SEAT znovu prodal více než 50 000 vozidel během jednoho měsíce (51 400), což je o 13,7 % více než ve stejném období roku 2017 (45 200). Letošní výsledek je tak nejlepším červnem v historii značky SEAT a překonává dosavadní nejúspěšnější červen z roku 2000 (48 900 vozů).
 
Podle Waynea Griffithse, člena představenstva společnosti SEAT, odpovědného za marketing a prodej, „v prvních šesti měsících roku 2018 přesáhl náš růst naše původní očekávání. Vynikající loňský výsledek s téměř 15% růstem letos dokonce ještě překonáváme díky úspěchům nového modelu Arona. S optimismem hledíme také do druhé poloviny roku, v níž plánujeme uvedení na trh modelů CUPRA Ateca a SEAT Tarraco, které rozšíří naši produktovou řadu a umožní nám oslovit nové zákazníky. Stejně jako všichni ostatní výrobci automobilů se však také budeme muset zabývat případnými dopady nové metodiky měření emisí a spotřeby paliva WLTP.“
 
Prodeje vozů SEAT v období od ledna do června rostly díky vynikajícím výsledkům s dvouciferným tempem růstu v nejvýznamnějších evropských zemích. Španělsko vede žebříček prodeje značky SEAT s 62 200 dodanými vozy (+14,9 %). SEAT Leon a Ibiza jsou navíc nejprodávanějšími modely ve Španělsku. Ještě více vzrostly prodeje v Německu, které je druhým největším trhem s 57 200 prodanými vozidly (+17,7 %), zatímco Velká Británie vylepšila loňský výsledek o více než 20 % (35 900 vozů; +21,7 %), čímž se stala třetím největším trhem a rovněž historicky nejlepším prvním pololetím překonala rekord z loňského roku (29 500 vozů). Výčet pěti největších trhů značky s velmi dynamickým nárůstem prodeje uzavírají Francie (15 800 vozů; +18,7 %) a Itálie (12 800 vozů; +21,6 %). SEAT v těchto zemích dosáhl nejlepšího výsledku za první pololetí od roku 2011 (Francie), resp. 2009 (Itálie).
 
SEAT dosahuje skvělých výsledků také v ostatních evropských zemích, mezi něž patří především Rakousko (11 700; +23,0 %), kde je SEAT třetí nejprodávanější značkou s historicky nejlepším prvním pololetím, ale také Belgie (6200; +43,9 %), Portugalsko (5700; +18,1 %) a Nizozemí (5100 vozů; +27,6 %). Z ostatních zemí mimo Evropu vykázalo významný růst například Alžírsko, kde vzrostly prodeje značky SEAT v první polovině roku jedenáctinásobně (11 400 vozů; 1000 vozů v prvních šesti měsících roku 2017) díky montáži nového modelu Ibiza v alžírském závodě Relizane.
 

Druhá polovina roku ve znamení novinek

SEAT uvede na trh ve druhé polovině letošního roku dva nové modely. Nové Tarraco bude představeno 18. září. SEAT s tímto modelem završí svou produktovou řadu v segmentu SUV, v němž je dosud zastoupen modely Arona a Ateca. Tarraco, latinský název města Tarragona, vybralo ve veřejném hlasování více než 140 000 fanoušků, kteří se zúčastnili finálového kola soutěže #SEATseekingName. Premiéra nového SUV značky SEAT se podle očekávání uskuteční v Tarragoně, v Tarraco Areně.
 
Tarraco doplní další dvě novinky – CUPRA Ateca, první nový model značky CUPRA, a Arona TGI, první SUV na trhu s pohonem na stlačený zemní plyn. Nejekologičtější verze modelu Arona se v závěru letošního roku stane součástí produktové řady SEAT s pohonem na CNG, která v současnosti zahrnuje modely Mii, Ibiza a Leon.
 

Fotografie:


SEAT má za sebou rekordní první pololetí  - fotografie