Prodeje značky SEAT vzrostly v dubnu o 21 %


10.5.2018

SEAT pokračuje v přepisování rekordů. Po nejlepším prvním čtvrtletí v historii značky SEAT její globální prodeje i nadále dynamicky rostou. V dubnu činilo tempo meziročního růstu 21 % a celkem bylo prodáno 50 100 vozů SEAT (duben 2017: 41 400 vozů). SEAT tak dosáhl svých nejlepších dubnových prodejních výsledků a překonal rekord s 45 100 vozidly z roku 2000.



Celkové prodeje značky SEAT od ledna do dubna 2018 jsou rovněž rekordní a převyšují dosud historicky nejlepší výsledek z roku 2000 (181 300 vozidel). SEAT prodal na celém světě celkem 189 300 vozů, což je o 19,3 % více než ve stejném období roku 2017 (158 700 vozů).

Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodeje a marketing, zdůraznil, že „v dubnu jsme udrželi rekordní objem prodejů. V Evropě rosteme výrazně rychleji než celý trh a náš růst mimo Evropu je dokonce ještě dynamičtější díky pozitivním výsledkům v Alžírsku. Globalizační strategie společnosti SEAT již přináší výsledky. Navíc pokračujeme v inovacích realizací nových projektů, jako je platforma internetového obchodu, kterou jsme zavedli pro spouštění prodeje v Norsku. Tento projekt využijeme jako inkubátor k vývoji řešení pro ostatní naše trhy.“

V prvních čtyřech měsících letošního roku bylo Německo společně se Španělskem, Velkou Británií a Alžírskem nejrychleji rostoucím trhem v počtu prodaných vozů v porovnání se stejným obdobím roku 2017. Španělsko, největší trh značky SEAT, vzrostlo o 15,9 % na celkových 39 200 prodaných vozů, následované Německem (35 300 vozů; +19,0 %) a Velkou Británií (23 700 vozů; +13,8 %). Francie a Itálie, dva strategické trhy pro SEAT, rovněž pokračovaly ve stabilním růstu a dosáhly prodeje 10 000 (+13,3 %), resp. 8400 vozidel (+17,5 %). Rakousko (7800 vozů; +23,7 %), Švýcarsko (4000 vozů; +18,0 %), Belgie (3900 vozů; +29,8 %), Portugalsko (3500 vozů; +29,0 %) a Nizozemí (3300 vozů; +45,0 %) pokračovaly v silném růstovém trendu. Ve východní Evropě prodeje značky SEAT do konce dubna prudce vzrostly, a to o 22,8 %. Celkem bylo dodáno 12 700 vozidel díky úspěšným výsledkům v zemích, jako je Česká republika (3100 vozů; +16,4 %), Slovensko (1800 vozů; +150,3 %) a Slovinsko (1000 vozů; +26,7 %). Mimo Evropu byl nárůst ještě vyšší, o 24,8 %, na celkových 28 300 vozů SEAT. Motorem tohoto růstu byl vzestup prodeje v Alžírsku, kde bylo dodáno 10 000 vozidel, což je desetkrát víc než ve stejném období roku 2017. Výrazného růstu bylo dosaženo také v Maroku (900 vozů; +64,8 %) a Tunisku (700 vozů; +19,2 %).

Úspěšné prodeje vytvářejí pracovní místa a zvyšují zisk společnosti SEAT Obchodní úspěchy společnosti SEAT a zejména vozidel, vyráběných v závodě Martorell (Ibiza, Arona a Leon), umožní španělskému výrobci automobilů přijmout 250 nových pracovníků na dobu neurčitou od 1. června. V lednu a únoru letošního roku bylo již přijato 265 nových zaměstnanců. V současnosti je v Martorellu vyráběno 2300 vozidel denně, což odpovídá 95 % maximální kapacity tohoto výrobního závodu.

Z finančního hlediska přinesl nárůst prodeje a pozitivní změny produktového mixu v důsledku představení nového modelu Arona zvýšení provozního zisku společnosti SEAT v prvním čtvrtletí roku 2018 na 85 milionů eur, což je o 51,4 % více než ve stejném období roku 2017 (56 milionů eur). Výnosy z prodeje vzrostly na 2,782 miliardy eur. To představuje nárůst o 11,8 % v porovnání s prvními třemi měsíci loňského roku (první čtvrtletí 2017: 2,487 miliardy eur).

Fotografie:


Prodeje značky SEAT vzrostly v dubnu o 21 % - fotografie Prodeje značky SEAT vzrostly v dubnu o 21 % - fotografie Prodeje značky SEAT vzrostly v dubnu o 21 % - fotografie Prodeje značky SEAT vzrostly v dubnu o 21 % - fotografie Prodeje značky SEAT vzrostly v dubnu o 21 % - fotografie