2.2.2018
S tím, jak na svém automobilu najíždíme kilometry, jeho části se opotřebovávají. Existuje ale několik faktů, co dělat a nebo naopak nedělat, aby opotřebovávání jednotlivých částí auta bylo co nejnižší a nebo mu bylo zcela zamezeno.
Jednou z nejvíce namáhaných částí je motor. Tím základním, co je pro životnost motoru potřeba dělat, je obecně šetrnost a opatrnost. Když není motor zahřátý na provozní teplotu, je třeba s ním pracovat v nízkých otáčkách a zbytečně ho nevytáčet. S tím, jak teplota oleje roste, je možné zvyšovat také jeho zátěž. Pokud však chcete motoru pomoci ještě více, lze použít například také aditiva do oleje či aditiva do motoru.
Přísady do oleje mohou totiž nejen snížit opotřebení a spotřebu paliva, ale také zvýšit výkon. Jednou z možných voleb takového aditiva je METABOND ECO. Ten podle laboratorních testů dokáže snížit vnitřní tření motoru až o 60 %, což se pozitivně projevuje na delší životnosti motoru. Kromě toho díky tomu vzroste o 5 – 10 % výkon motoru a naopak o 5 – 15 % klesne spotřeba paliva. Další pozitivní vliv poznáte na aktuálně od 1. ledna 2018 zpřísněných emisních kontrolách na STK.
Toto aditivum obsahuje inertní keramické nanočástice. Ty však nemění vlastnosti oleje, ten jim slouží jen jako nosič k dopravě na klouzající kovové povrchy. Keramické nanočástice se naopak absorbcí naváží na kovové povrchy ve válcích, díky čemuž bude vytvořena naprosto hladká plocha. Díky tomu je možné udržet motor v chodu bez poškození i zcela bez oleje, což má výrazně pozitivní vliv zejména na studené starty motoru, při nichž není olej ve válcích dostatečně rozprostřen.
Aplikace aditiva není nic složitého a zvládne ji každý. Stačí balení zahřát přibližně na teplotu 30 °C, důkladně protřepat a pak nalít do nového oleje. Doporučuje se lít aditivum do nového oleje, ideálně při jeho výměně v motoru, maximálně pak do ujetí tří tisíc kilometrů.
Aditivum Metabond ECO neobsahuje chlór, síru, fosfor ani teflon. Jde o produkt, jenž je výsledkem dlouhodobého vývoje a je nezávadný pro životní prostředí.
Zkušenosti s využíváním aditiv mají i závodníci na Rallye Dakar, ale například i motocyklový závodník, instruktor, mechanik Martin Holoubek.