Prodeje značky SEAT v roce 2017 prudce vzrostly


11.1.2018

SEAT zvýšil v roce 2017 dynamiku růstu prodeje. Španělský výrobce automobilů dodal celkem 468 400 vozidel, což je o 14,6 %, resp. téměř 60 000 vozů, více než v roce 2016, kdy SEAT prodal 408 700 vozů. To je nejlepší prodejní výsledek od roku 2001 a jeden z nejlepších výsledků v historii značky. Rok 2017 byl navíc pátým rokem růstu značky SEAT v řadě. Od roku 2012 vzrostly prodeje o 45,9 %. SEAT v prosinci dodal 32 900 vozů, což je nárůst o 12,9 % v porovnání se stejným měsícem předchozího roku, v němž bylo prodáno 29 200 vozů.



K pozitivnímu vývoji prodeje vozů SEAT v roce 2017 významně přispěl model Ateca. V prvním kompletním roce prodeje dodala značka zákazníkům 78 700 nových kompaktních SUV. V loňském roce pokračoval také růst prodeje modelů Leon a Alhambra. Oba modely dosáhly na konci roku 2017 opět svých historicky nejlepších prodejních výsledků. Prodeje modelu Leon, bestselleru značky SEAT, vzrostly o 2,9 % na 170 000 dodaných vozidel, zatímco prodeje rodinného MPV značky SEAT se zvýšily o 1,7 % na 31 200 vozů. Prodeje modelu Ibiza, který v loňském roce prošel generační obměnou, dosáhly 152 300 vozů, což je o 0,6 % více než v roce 2016.

Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za prodej a marketing, hodnotí tyto výsledky velmi pozitivně: „Důvodem našeho prodejního úspěchu je produktová ofenziva, kterou jsme zahájili v roce 2016 s modelem Ateca. V roce 2017 následoval modernizovaný Leon, po něm pátá generace modelu Ibiza a nakonec nový model Arona. Nejenže jsme dosáhli našeho nejlepšího výsledku od roku 2001, ale stali jsme se také jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě a ve zvyšování našeho prodeje hodláme pokračovat. Modernizovali a rozšířili jsme naši produktovou řadu. Příchod modelu Arona se zcela projeví v prodejních výsledcích v roce 2018, což přispívá k našemu celkově optimistickému výhledu pro letošní rok.“
 

Historické rekordy na nejdůležitějších trzích


Prodejní úspěch značky SEAT byl podpořen dynamickým růstem na jejích nejdůležitějších trzích. Žebříček prodeje značky SEAT vede Německo, které poprvé od roku 1991 překročilo hranici 100 000 vozů. Historicky nejlepší výsledek na tomto trhu má hodnotu 102 100 prodaných vozidel (+13,4 %). Hned za Německem, na druhém místě, je Španělsko s výrazným nárůstem prodeje o 23,1 % na 95 100 vozidel. SEAT dosáhl historicky nejlepšího výsledku také ve Velké Británii. Třetí největší trh značky vykázal nárůst o 18,3 % (56 200 prodaných vozů). Dalšími dvěma nejvýznamnějšími trhy po Velké Británii jsou Mexiko (24 700 vozů; +0,7 %), kde SEAT pokračoval v růstu navzdory nepříznivé situaci na trhu, a Francie (24 200 vozů; +15,6 %).

Kromě Německa a Velké Británie slavil SEAT své historicky nejlepší prodejní výsledky také v dalších zemích, jako je Rakousko, osmý největší trh značky SEAT, na němž prodeje značky SEAT vzrostly o 19,2 % na 17 500 vozů, a Švýcarsko, které završuje Top 10 s nárůstem o 29,0 % na 10 300 vozů. SEAT dosáhl historicky nejlepších prodejních výsledků také v Izraeli (8800 vozů; +10,1 %), České republice (8300 vozů; +1,4 %) a Maroku (1900 vozů; +7,0 %).

Fotografie:


Prodeje značky SEAT v roce 2017 prudce vzrostly - fotografie Prodeje značky SEAT v roce 2017 prudce vzrostly - fotografie Prodeje značky SEAT v roce 2017 prudce vzrostly - fotografie