SEAT vykázal zisk 137 milionů eur v období od ledna do září 2016


30.10.2016

SEAT znovu vylepšil své finanční výsledky. Během prvních devíti měsíců roku 2016 vykázala španělská značka provozní zisk 137 milionů eur, což je jedenáctinásobek zisku dosaženého ve stejném období roku 2015 (12 milionů eur).



Mezi hlavní faktory tohoto úspěchu patří kromě snižování nákladů také vylepšený prodejní mix, v němž poprvé pozitivně projevilo uvedení nového modelu Ateca na trh společně se silným růstem modelu Alhambra a velkou poptávkou po verzích s vysokou marží.

Obchodní vývoj značky SEAT během prvních tří čtvrtletí letošního roku přinesl nejvyšší celkové příjmy v její historii za toto období. Celkové příjmy výrobce automobilů dosáhly po meziročním nárůstu o
2,3 % částky 6,535 miliardy eur (ve stejném období roku 2015: 6,388 miliardy eur).

Předseda představenstva společnosti SEAT Luca de Meo k tomu uvedl: „Jsme spokojeni s provozním ziskem, jehož jsme dosáhli v prvních devíti měsících letošního roku. V těchto výsledcích se již odráží úspěch modelu Ateca, což dokazuje, že naše největší produktová ofenziva v historii bude mít obrovský pozitivní vliv na posílení naší značky. Leon, Ibiza a Arona tento vývoj ještě urychlí.“

Holger Kintscher, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za finance, IT a organizaci, navíc zdůraznil: „Jsme stále na cestě k trvale udržitelné ziskovosti a rok 2016 uzavřeme se ziskem.“ Kintscher k tomu ještě dodal: „V posledním čtvrtletí letošního roku zvýšíme míru našich investic, abychom posílili přípravy na výrobu nových modelů včetně montáže výrobního zařízení pro vozidla na platformě MQB-A0 a pokročili v uvádění modelu Ateca na další trhy.“

Uvedení modelu Ateca na trh mělo pozitivní vliv na počet vozů dodaných značkou SEAT zákazníkům ve třetím čtvrtletí, který meziročně vzrostl o 4,5 %. Od ledna do září vzrostl počet dodaných vozidel o
1,5 % na celkových 312 900 vozů (2015: 308 400 vozů). K pozitivnímu vývoji prodeje vozů značky SEAT, který roste čtvrtým rokem v řadě, přispělo zvýšení prodeje modelů Leon (+7,7 %) a Alhambra (+23,0 %), jakož i nedávné uvedení modelu Ateca na trh. SEAT od zákazníků obdržel již více než 30 000 objednávek na první SUV španělské značky. Co se týče jednotlivých trhů, posílil obchodní výsledky značky SEAT ve třetím čtvrtletí pozitivní vývoj v zemích, jako je Turecko (+40,6 %), Rakousko (+14,7 %), Švédsko (+39,4 %), Polsko (+14,3 %) a Mexiko (+4,7 %).



Fotografie:


SEAT vykázal zisk 137 milionů eur v období od ledna do září 2016  - fotografie